In Memoriam: Herman Pieter de Boer

* Rotterdam 9 februari 1928      † Eindhoven 1 januari 2014

Herman Pieter de Boer (C) Stefan Bogers 2010 - 3

In de eerste nacht van het nieuwe jaar is Herman overleden. Wij hebben hem door ons werk voor de Lenny Kuhr fansite leren kennen als een innemende man met veel humor. We wensen iedereen heel veel sterkte met dit grote verlies. Rust zacht lieve Herman.

 

(tekst: Herman Pieter de Boer / muziek: Lenny Kuhr)

 

Medialinks: Omroep Brabant 1, Omroep Brabant 2, Omroep Brabant 3NOS, NU.nl, NRC, AD, Volkskrant, Elsevier, RTL Nieuws, Telegraaf, EDVRT Nieuws, SBSDe Standaard, Metro, ND, L1BoekbladHistoriek, column Ger Belmer, Trouw, Het Lied

 

Lees hier meer over Herman Pieter de Boer

One thought on “In Memoriam: Herman Pieter de Boer

  1. Graag wil ik mijn medeleven te kennen geven en een persoonlijke ervaring delen. In 2009 las ik dat enkele literatuur-critici het werk van Herman Pieter niet literair genoeg vonden. Daarop heb ik Hermans uitgever een bericht gezonden met ongeveer de volgende inhoud; dat in mijn leven de verhalen van Herman Pieter van belang zijn geweest en nog regelmatig zoek ik bepaalde verhalen op. Hij raakt op prachtige manier de kern van gevoel en menselijkheid. Met ernst, humor, realiteitszin en kwinkslag. Vaak heel herkenbaar voor mij. Vele verhalen al jaren regelmatig herlezen en altijd weer zijn die verhalen voor mij als een trouwe vriend, als een zielsverwante soulmate. Ik ben Herman Pieter de Boer heel dankbaar daar voor. Als kamergeleerden dat niet zien dan is dat dan maar zo. Kort daarop belde Herman Pieter mij op en spraken we ongeveer een uur. Bijvoorbeeld ook over Bussum, waar ik nu woon (Naarden) en toen ik uit mijn raam keek wist hij mijn uitzicht in detail te beschrijven. Over zijn dochter en zijn zoon (en de toevallige gelijkenissen in namen van personen die voor ons van belang zijn en geweest). Over mijn vorige en mijn huidige vrouw. Maar ook over mijn vader (nb; ik ben van 1962). Zo’n gesprek waar je een plezierig soort verwantschap voelt. Wat mij betreft een mens zoals hij bedoeld is. Enkele weken later stuurde hij mij het boekje “Ik en de dingen”. Ik heb nummer 241. En dan het aardse verruilen tijdens uitbundig vuurwerk.
    Rust zacht Herman,
    Rino Boermans

Reageer

